Hip-Hop 50

11. augustil 1973 oli New Yorgi noortel üks unikaalne rajoonipõks, kus kõigil oli hea olla. Unikaalne just muusika esitusviisi tõttu, kus kahe plaadimängijaga korrati ilma muu instrumentatsioonita rütmifragmente, millele mõned söakamad seletasid osavalt peale. Praegu ei tundu see idee võib-olla nii eriline, aga kunagi pidi keegi just sellise lahenduse peale esimesena tulema ;).

Kuna head asja tuleb ikka rohkem teha, ongi tänaseks sellest peost võrsunud rikkaliku ajalooga globaalne liikumine ja tööstus. Ikka tibusammudest penikoormasaabasteni. Selle jubilaarse päeva kontekstis on rahuldustpakkuv mõtiskleda kui palju elusid see kontsept puudutanud ja muutnud on. Sealhulgas minu oma. Võib-olla läbi minu ka sinu oma, maailmamastaabis isegi siin väikeses nurgakeses nimega Eesti.

Me kõik seisame hiiglaste õlgadel. 50 aastat tagasi, seal blokipeol olid nemad inspireeritud varasemate põlvkondade musikaalsest andekusest ja tegid sellest midagi uut. Nendest kasvasid järgmised artistid, tantsijad, produtsendid, joonistajad ja suured arutlejad, kes inspireerisid omakorda enda järeltulijaid. Nagu mina olin kunagi esmalt inspireeritud kahetuhandendate lääneranniku plaadifirmade väljalaskest Muusika Sinule (kunagine muusikasaade telekas mida vanaema juures nägin) vahendusel ja hiljem 90ndate räpist Youtube vahendusel.

Ilma taoliste kogemusteta ei oleks kindlasti näiteks Hanf Kungi olnud, sest me kõik oleme inspireeritud endale eelnenud inimeste tööst, mis sütitab visioone ka meie vaimusilmis sellest, mis on võimalik. See on ilus asi. Tänu algsele ideele teismelise AZMA peas, et davai, täna kirjutan terve paberi riime täis, on tänaseks isegi selle väikse, vaikse, kondise poisi lugusid kuulatud mingi 10 miljonit korda.

Ikka tibusammudest penikoormasaabasteni. Meil kõigil on rääkida oma lugu ja selleks on 10 miljonit viisi. Muusika on lihtsalt minu oma.

4.7 10 häält
Hinda postitust
Subscribe
Teavita
guest
0 Kommentaari
Vanim
Uusim Enim hääli
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
0
Mis mõtteid Sinul tekkis? Pane kirja!x
()
x

AZMA’s Online Presence

I have cultivated the entire online presence of AZMA, including Instagram, Facebook, Spotify, Apple Music, an official website, and a YouTube channel. Recently, I achieved a milestone of 750 stories on Instagram and am well on my way to reaching 1,000. Over time, I have developed a very loyal and engaging audience who regularly like and react to my stories, send direct messages, and order merchandise from the online store.

It has truly been a journey and has taught me a great deal:

From native features and third-party content editing tools to understanding possibilities, limits and their workarounds. To tone of voice, storytelling, forging emotional connections, and developing a world of meaning around you.

Instagram insights from the last 30 days:

Organic Spotify listener growth in the last 12 months +62.1% compared to previous period:

I am steadily aiming for 500K annual streams on Spotify only:

From multiple data points it is clear that AZMAs audience is split in two generations – millenials and Gen Z, both of who practise different digital habits. To increase our exposure in the Gen Z demographics, I have prepared a TikTok account, waiting to be launched because a proper plan of attack is in the works.

Insights about AZMA’s followers demography:

Below you can see an image grid of a multitude of blogposts that I’ve cultivated on AZMA’s website.

I also held a significant role in designing and building the website/webshop with Wordpress and Elementor and am responsible for managing it as well.

Some Google Analytics data about site performance in the past 28 days:

Youtube and Spotify streaming data respectively. Let it serve as a holistic reflection of results of all the different steps through the years. If the goal of a musician is to be heard, then let the numbers do the talking.

Kasutame sellel veebisaidil küpsiseid, et tagada veebisaidi nõuetekohane toimimine ja pakkuda sulle parimat võimalikku kasutajakogemust.